Upprop.

Idag var det första dagen på Södertörn. Upprop och fotografering. Jag var nervös. Det gick fint. Jag fick till och med en ny vän. Vi bytte nummer så vi kunde vara förvirrade tillsammans på måndag. Känns betryggande!

Har gjort om lite hemma. Var på Ikea och köpte lite små saker. Fina blommor och lådor förgyller nu min lägenhet. Och den här gången ska jag INTE ta kål på blommorna. Det är ett steg på vägen till att bli vuxen. Få blommor att överleva. Mitt andra steg just nu är att lära mig att laga mat. Det går framåt, sakta men säkert! Hade planerat att jag skulle lära mig att baka bröd nu i slutet av sommaren men jag har ännu inte tagit tag i det. Köpte en fin sockerkaksform igår så jag känner att det borde göras en sockerkaka i helgen! Åh, ska kanske festa till det med frukt i kakan och kristyr.

Helgen börjar närma sig och planerna är än så länge lösa. Jag tabbar mig som vanligt, glömmer bort saker och ting. Fan. Men idag har jag köpt en ny kalender! En fin gul. Så nu ska jag styra upp mitt liv och skriva ner saker så de inte försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0