Koh Lipeh!

Nu ar vi pa Koh Lipeh och sitter och hoppas pa att inte bli sjuka. Vi sag namligen rattor dar vi at. Usch.. jag fick genast angest!

Har ar det riktigt mysigt! Underbar mat och fina strander. Idag var vi pa snorkel tripp och imorrn blir det tur till djungeln och vattenfallen.

Jag trivs som fisken i vattnet har, min typ av o! Fast phiphi var javligt roligt, men det har jag nog nagra grabbar att tacka for bland annat.

Jag vet inte vad jag ska skriva. .

Vi hanger mest har, ater mat, solar, badar och dricker ol pa mysiga barer pa kvallarna. Ritkigt skont liv!
Vi bokade resan har ifran till bangkok idag, 14 timmar pa buss blir det for att spara in pengar. Fantastiskt skoj ska det bli!!
Asch, det gor inget. . vi kommer ha det mys. Sen blir det shopping for hela slanten!!

Nu ska har baras lite! So long!!

Phiphi

Nu ar vi pa phiphi och har varan sista dag har. Innan chillade vi jarnet pa Koh Jum. Det var ode, mycket Uno och mysande. Har ar det lite annorlunda. Har festar vi jarnet, traffar folk och gor de man ska gora. Jag trivs fint men saker och ting har hant som satt stopp for mitt humor. Hoppas det ordnar till sig lite! Skriver mer en annan gang! Men iv har det topp och ska mot Koh Lipe imorrn!!

Pa vag fran Koh Tao!

Nu har vi haft vara dagar pa Koh Tao. Vi hamnade i varldens hus. Det lag uppe i bergen och kandes som nagons hem! Det var forhallandevis mysigt med lite for mrkt for min del! Vi sov nastan alla fem i samma sang, sa jag overlevde morkret! Sen var de dags for den okanda konserten! Timbuktu spelade sa bra tillsammans med den snygge Tingsek! Jag var fralst. Det var sjukt mycket, fylla, svenskar och buckets. Jag holl mgi till olen och bara njot av musiken!

Efter detta begav vi oss till varldens finaste strand mitt i buschen typ. Vi bodde i en sa mysig bungalow och allt hade varit perfa om inte stackars Isabell blivit magssjuk och jag blivit sa orolig att panikangesten kom smygande. Men nu ar allt lugnt igen.

Vi borjar bli lite bruna nu och nu ar det dags for att lamna ostra sidan. Vi ska mot vaster och Koh Jum inatt med nattbaten. Ska bli en mysig tur och innan ska vi bunkra upp pa sleven!

Jag saknar er mina skruttar hemma och tanker pa er! <3

In thailand!

Nu ar jag i landet. Jag har som vanligt lite hemlangtan redan, men de ar lugna puckar, haha!

Forsta dagen var helt sjuk. . Vi kom fram till Bangkok och traffade thai ganget. Rasmus och Markus vantade pa oss och var riktiga gentlemen. Sen vart det en skum dag. Vi akta tuktuk, var pa mega kopcentret och virrade omkring for att sedan typ missa planet! Sjukaste ever. Det var san ko tillbaka till flygplatsen att vi stod still i 1 och en halv timme. Vi kom dit fem och planet gick kvart i sex men vi hann. Javlar vad vi sprang, som galningar. Det var som i en film!

Sen hamnade vi pa Koh Samui och motte upp Jonas och Axel. Vi ar fortfarande har men har tagit oss till en lugnare strand dar vi chillat och nu sover forsta natten. Imorrn ar det eventuellt o byte och Koh Tao som hagrar. Timbuktu spelar och alla svenskar lar samlats dar! Hoppas bara vi far rum, men det fixar sig alltid!

Nu jobbar jag bara mot mina vanliga brister, som att vara ett kontrollfreak och angslig non stop! Im doing my best!!

Thailand imorrn!

Jag sitter hemma och känner mig helt slut. Allt är fixat och det mesta nerpackat inför resan. Jag känner mig dock inte helt kry, har ont i magen och kroppen. Jag hoppas verkligen det går över. Jag ser verkligen fram emot att få lägga mig i sängen, se lite serier och somna in gott. Imorrn bitti tänkte jag jogga om jag känner mig frisk. Annars ska det sista packas ner i väskorna och sedan bär det av till Arlanda.

Spännande, spännande.

Hoppas inte ångesten kommer ikapp mig på flyget. Jag hoppas det hela kommer gå fin fint!!

Dagis, dagis, dagis

Idag har jag vart med minstingarna igen. Fast först var jag i skogen med mina mittemellan knoddar. Dock hamnade vi inte i skogen utan i lekparken. Det var mys och alla barnen är så söta med sina små ryggsäckar med matsäck i!
Jag fick mysa en massa idag, barn som precis vaknat är bland de mysigaste. De bara kryper ihop i ens knä och andas sådär lugnt som bara barn kan. På slutet av dagen var jag ute i snön med alla barnen. Jag och en utav min favvisar(ja, man får favoriter, det går inte att komma ifrån!) lekte tills jag slutade. Den killen är en riktig gullunge, han är cool, mysig och har världens bästa skratt! Barn gör en så glad, kan vara bästa uppåtmedicinen ever! Nog om barn. .

Idag har jag varit hos Mami och sedan blev det bowling med bror och syster. Jag kom på andra plats och var nöjd så länge jag inte kom sist! Det var riktigt roligt, jag hade glömt hur skoj det är. Det var bara vår familj och Willie Crafords familj där, riktig status. Mamma beställde Thriller med MJ i högtalarna också. Riktig mys kväll!

Nu ska jag sova och försöka tänka positivt inför min resa. <3

Lite uppåt!

Under mitt förra inlägg var jag inte på topp. Tycker jag man märker tydligt. Idag är det bättre trots omständigheterna. Rita och Sofie har ju åkt. Sa hejdå till Rita igår och det känns som om en del av mig försvunnit. Det lär inte bli bättre med tiden heller. Men just nu klarar jag mig iofs har hon varit borta i sex timmar. .

Jag har lekt med barn hela början av veckan på dagis och tänkte fortsätta med det veckan ut. Jag trivs fortfarande som fisken i vattnet. Idag var jag med små knoddarna vilket var mys. Sen lekte jag på gården med en riktig liten gullunge från avdelning där jag är mest, de knoddarna är kring fyra. Imorrn är det skogen som gäller med mina knoddar!

Nu börjar Thailandsplanerna ljusna och vi har hittat en fin kompromiss. Jag känner mig riktigt taggad nu och kan knappt vänta. Fast nu är det ju inte många dagar kvar, spännande värre!

Ska se på serier strax, har sett fram emot detta sen i helgen! <3

ont

Det gör ont i hela mig. Mer orkar jag inte skriva.

Skit kväll.

Jag blev kvar hemma fast jag gjort iordning mig. Men jag blev av med humöret när jag inte hann med de andra in så jag satte på mig min sov t-shirt och ligger nu i sängen.

Glädjen är att snart är jag i Thailand, snart får jag ligga på en strand med en kall drink i handen och snart får jag simma runt i det fantastiska vattnet. Jag kan knappt vänta!!