Promenad och läsning.

Började dagen med en lång promenad. Ovanpå det blev det frukost och läsning i sängen. Spänningen i min bok är ett faktum. Jag läser på rekommendation från pappa och en hel del andra i Sverige Hypnositören. Bra svensk deckare!
Jag har dock stött på ett vägskäl i mitt liv. Jag kan längre inte se deckare eller läsa dem innan jag ska sova utan att drömma mardrömmar. Ett liv senare och mardrömmarna tog fart. Jag har ofta somnat till ett avsnitt utav en deckare utan att beröras. Inga mardrömmar har infunnit sig och jag har vaknat harmonisk. Men sisådär i slutet av våren slog det om. Någon kände väl att jag inte kunde fortsätta att komma undan med sånt. Så nu får jag helt enkelt se nått glatt och kan inte läsa min bok. Hoppas den här perioden tar slut snart. Det här med mardrömmar suger verkligen, jag tycker ju om att somna efter ett spännande mordiskt avsnitt av t ex. Criminal Minds. Tror iofs att det kan ha att göra med större förändringar i livet i kombination med morden. Kroppen orkade inte hantera de båda därav mardrömmarna. Så tills livet blivit mer stabilt och känslan av vardag infinner sig får boken läsas under dagen och serieavsnitten tittas på under tidigare delar av kvällen. Nej, nu ska jag laga lunch till mig själv för att sedan ta cykeln till Rosenlund. Kvällen ska spenderas hos min lilla mamma som redan börjat laga middagsmaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0