Baka?



Här är min pannkakstårta jag gjorde på midsommar. Jag lagar mer och mer mat. Jag vill även baka mer. Första anhalt: få tag i en visp!

Idag tittade jag på Jamie O och Leila. Jamie, my man. Han är så charmig och go. Jag ville bara äta allt han gjorde och hänga med honom i hans kök. Han är mysig, verkar älska att äta mat och laga den. Sen såg jag Leila. Leila..
Kvinnan verkar inte vilja vara där. Hon vill i alla fall inte bli kladdig och hon verkar vilja kräkas när hon äter det hon lagat. Dessa två trodde jag var a och o när man lagar mat? Hur blev hon så lyckad? Inredningen måste det ju vara och att desserterna är snygga? Så vackra köksartiklar och tillbehör. Det ser ut som i en dröm. Sådär skulle jag vilja ha det i mitt kök.

Efter denna ispiration ville jag baka. Jag insåg min brist, ingen visp och fick därför göra chokladbollar. Jag knodade och blandade. Jag smakade av det och nej, det var ingen hitt. Nått fel gjorde jag. Mamma skrattade så hon grät åt mig och mina försök. Så nu har jag ett kylskåp fullt utav äckliga chokladbollar. Dagens status: inga vuxenpoäng hemkammade enbart några förlorade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0