OS OS OS OS OS OS

Jag är OS, jag är ett med OS. Ser bara snö och skidor framför mig. OS innan jag somnar och lite OS när jag vaknar. Hela helgen OS såfort en tv var nära till hands(vilket var ofta). Har blivit en riktig nörd. Favoriten är längdskidor. Har upptäckt tjusingen med det på riktigt. Har alltid tyckt om det men inte som nu. Ser redan fram emot nästa OS. Kan bli fint med alla duktiga åkare. Senaste nyheten är att Haag är sjuk. Kanske Kalla. Kändes surt i mitt skidhjärta. Såg fram emot en grym stafett om mina medaljer men så blir det inte. Hoppas nu verkligen att herrarna håller sig friska och allerta. De ska ju vara med den här gången, vara med på riktigt! Inte köra med en fantastiskt Hellner som klarar allt och en Teodor som inte klarade mycket. Den här gången ska det sitta och friskt ska det vara! Annars blir det tungt i mitt OS(skid)hjärta. Nu kanske nog med OS, i alla fall i mina bloggar..

Idag skottade jag små taken på gården vår. Riktigt jobbigt. Blev alldeles varm och utpumpad. Är fortfarande helt färdig. Kan även bero på all energi jag lägger på allt sportande i tv nu. Är helt inne i allt. Satt och skakade som ett asplöv under stafett finalen igår. Bra med silver men lite surt på guldet. Oj, jag som skulle sluta prata om OS, lite omöjligt som ni märker.

Inser att det var länge sen jag skrev. Skyller det på tumblr och på OS. Dumt av mig. Men jag ska bli bättre hoppas jag.
Nu är jag inne i OS, inte sådär som asplövet men lite granna.

Helgen var bra. Mycket OS och lite utgång och dans i fredags. Har umgåtts mycket med familjen och myst. Skönt och behövligt. Ska nog ägna helgen som kommer ännu mer åt detta. Är som sagt helt slutkörd redan idag(tisdag!?).

Nu OS och disk. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0